Lees hier alle maatregelen omtrent corona: meer info

Carnavals tips!!!

Met deze carnavals tips voel je jezelf ook ná de carnaval nog fit!

  • Zorg dat je voldoende hebt gegeten voordat je alcohol drinkt. Drinken op nuchtere maag verhoogt de kans op een kater en prikkelt de maag. Als je maag leeg is, is de kans groot dat je misselijk wordt. Eet voldoende, gezond én sla zeker geen maaltijden over; je lichaam heeft de extra energie en voedingsstoffen deze dagen nodig.
  • Doe een dansje extra en start ieder halfuur een polonaise 🙂 Drink voldoende water. Alcohol onttrekt vocht aan je lichaam waardoor je hoofdpijn krijgt. Vermijd een vochttekort en zorg dat je vochtbalans op peil blijft door tussendoor water te drinken.
  • Niet te vet en niet teveel. Hoewel een vette hap het meest voor de hand liggend is kun je ’s avonds of ’s nachts beter iets normaals eten, wat zeker niet te vet is. Een boterham met gekookt of gebakken ei, zonder saus en vette vleeswaren (spek) is een lekker alternatief voor een vette hap. Wil je dan toch naar de friettent? Neem dan één snack of 1 klein frietje.
  • Zorg voor een goede nachtrust en/ of rust goed uit. Een goede nachtrust is goed voor het herstel van je lichaam. Bovendien is je bed na een avondje stappen je beste vriend!
  • Neem een goed ontbijt. Ook al heb je ‘s morgens niet zo’n trek in eten. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, zéker tijdens carnaval. Bijvoorbeeld 2 sneetjes volkorenbrood, dun besmeerd met halvarine en belegd met gezond beleg. Vul dit aan met zuivel en je ontbijt is compleet!
  • Eet tussendoor fruit. Fruit bevat een heleboel belangrijke vitamines én mineralen, waarvan je tijdens een avondje stappen tekort kan hebben.

Fijne carnaval allemaal!

carnaval

Benieuwd wat zlim voor jou kan betekenen?