Lees hier alle maatregelen omtrent corona: meer info

Gezonde voeding

Wist je dat: peterselie

Peterselie bevat veel ijzer en vitamine B12. Het werkt goed tegen bloedarmoede en verlaagt het cholesterol.

Wist je dat: bosbessen

Bosbessen bevatten verschillende vitaminen (B1,B2,B3,C) en veel kalium, calcium, ijzer en mangaan. Erg gezond voor je.

Knollen: Onaantrekkelijke knollen zoals knolselderij en pastinaak boosten je gezondheid!

Knollen: de nieuwe aardappelen. Van hun uiterlijk moeten ze het niet hebben, maar de onaantrekkelijke knollen zoals koolrabi, knolselderij en pastinaak boosten je gezondheid en zijn goede vervangers van de aardappelen. Ze hebben niet alleen meer smaak dan de oude vertrouwde aardappel, ze bevatten ook veel meer gezonde voedingsstoffen. Zo zitten knollen vol vezels, vitamine B en C en ijzer, en bevatten ze weinig calorieën. Je krijgt er energie van, je imuunsysteem blijft gezond en je huid krijgt extra verzorging van binnenuit. Combineer de knollen met andere groenten zals wortel of zoete aardappel. Kook ze, wok ze, rooster ze in de oven of maak er een lekkere stamppot of soep van.

Eieren: het nieuwe eiwit

Natuurlijk wist je al dat eiwit gezond is, maar ook eigeel zit vol gezonde voedingsstoffen. De dooier van het ei bevat vitamine A en B, ijzer, antioxidanten, fosfor, biotine. Eigeel helpt je lichaam om cellen vrij te maken van schadelijke stoffen, het geeft energie en helpt bij de aanmaak van vetzuren die je lichaam nodig heeft bij alle natuurlijke processen, zoals ademen en de aanmaak van nieuwe huid en haren. Eiwit zit weer vol proteïnen die je lichaam nodig heeft om lichaamscellen te herstellen (bijvoorbeeld na het sporten), dus eet vooral gewoon lekker een heel ei. Bij voorkeur niet meer dan 3 eieren per week, daarbij hebben gekookte eieren de voorkeur.

Benieuwd wat zlim voor jou kan betekenen?