Lees hier alle maatregelen omtrent corona: meer info

MAG IK 1 PORTIE CONCENTRATIE?

Je kent het wel; Je rent van de ene plek naar de andere. We hebben altijd haast en kunnen soms erg gestrest zijn. Ook komt er nog eens bij dat we niet altijd even goed eten. Juist goed en voldoende eten is de basis voor een goede concentratie en het optimaal functioneren van de hersenen, waardoor je stress vermijd!

Kies de juiste brandstof voor je hersenen Je hersenen hebben brandstof nodig om te kunnen functioneren. Onvoldoende brandstof leidt vaak tot hoofdpijn, concentratieproblemen en stress. De beste brandstof voor je hersenen zijn langzame koolhydraten. Deze zijn vooral te vinden in volkoren producten, zoals volkorenbrood, Brinta, maar ook zilvervliesrijst, volkoren pasta, aardappelen en fruit. Daarnaast zitten er ook veel vezels in en die zorgen voor een verzadigd gevoel.

Ontbijten = betere concentratie en minder stress Na je nachtrust is het belangrijk dat je jou hersenen voorziet van brandstof. Je hebt ten slotte de hele nacht niets gegeten en daarom kun je concentratieproblemen krijgen wanneer je niet ontbijt. Als ontbijt kun je het beste beginnen met een vezelrijke maaltijd die langzaam energie afgeeft; Denk hierbij aan kwark met fruit, een volkoren boterham met mager beleg of een schaaltje Brinta met melk.

Benieuwd wat zlim voor jou kan betekenen?