Lees hier alle maatregelen omtrent corona: meer info

Er is veel te doen, zeker in de corona-tijd, over bewegen vanuit huis. Er worden tal van leuke video’s online gezet om iedereen uit te dagen actief te blijven. Wij hebben voor jou de 10 gemakkelijke tips om tijdens je dagelijkse activiteiten extra beweging te pakken.

1. Er wordt op het moment veel thuis gewerkt. Onze telefoon maakt overuren nu. Je kunt zittend bellen, maar het kan ook terwijl je loopt in huis. Uiteraard begrijpen wij dat er een aantal mensen thuis aan het werken zijn met kinderen om zich heen. Wellicht is dit jouw sport op dat moment.

2. Balansoefening: probeer op 1 been te blijven staan tijdens het tandenpoetsen. Wissel na 1 minuut van been.

3. Een klant vertelde ons dat ze iedere dag voor het slapen gaan 1 minuutje de tijd nam om te planken, samen met haar partner. Wat een top idee! Ga je met ons de uitdaging aan? Let wel goed op je houding tijdens het planken. Deze YouTube video laat je zien hoe het moet.

4. Na ieder toiletbezoek 20 squats doen. Maak er een gewoonte van en je zult zien dat het echt goed werkt. Wel eerst je broek optrekken hé 😉

5. Laat beweging jouw vorm van afleiding zijn. Door het thuiswerken liggen verleidingen wat vaker op de loer. Merk jij dat je sneller geneigd bent om een extra snackje te pakken? Plak dan een opvallende sticker op de kast en denk even aan ons voordat je ‘m open doet. Loop weg van die kast en zoek een plek waar je kunt dippen. Veerle van Zlim Weert doet voor hoe je effectief kan dippen.

6. Vaker de trap op en af lopen. Ken je dat? Je legt spullen die naar boven moeten op de traptrede, zodat je niet extra naar boven hoeft te lopen. Nou, laten we nu een goed excuus hebben om die trap wél een paar keer op en af te lopen. Weer wat extra beweging.

7. Wachttijd = jumping jacks. Sta jij te wachten op een lekker kopje koffie? Maak ondertussen een aantal jumping jacks. Denk eraan, net als bij het zlimmen, goed je buikspieren aanspannen.  

via GIPHY

8. Poets je huis met passie. Zet muziek aan met een lekkere beat en laat die heupen swingen terwijl je poetst. Druk dat poetsdoekje met wat extra weerstand heen en weer. Door op een hoog tempo te stofzuigen en dweilen, verbrand je weer wat extra calorieën.

9. Dans! Dansen zorgt voor aanmaak van endorfine, een stofje waar je blij en gelukkig van wordt. Dus zet je lievelingsplaat op en dans alsof niemand je kan zien 😉

10. Wees creatief. Er is vast iets in huis wat jou aanzet tot extra beweging. Mijn dochter vroeg mij te hoelahoeppen. Welke uitdaging ga jij aan?

Benieuwd wat zlim voor jou kan betekenen?