Lees hier alle maatregelen omtrent corona: meer info

Zomerse verantwoorde Fruitijsjes

Tijdens een warme zomerdag is er niets heerlijker dan te genieten van een heerlijk koel en verfrissend ijsje. Echter kleeft er in vele gevallen een groot nadeel aan het nuttigen van een ijsje. IJsjes zijn er in vele soorten, maar een gemiddeld ijsje bevat toch al gauw 100 tot 200 calorieën. Daarnaast bevatten de meeste ijssoorten veel suikers en vet en weinig vitaminen. Gelukkig is er een oplossing om toch volop te kunnen genieten van heerlijk verkoelend ijs. Met vers zomerfruit maak je eenvoudig de heerlijkste fruitijsjes. IJsjes die weinig calorieën bevatten en ook nog eens vetarm zijn.

Basis recept zelfgemaakte fruitijsjes (voor vier ijsjes)

Bereidingstijd: Ca. 10 minuten + ongeveer drie uur invriezen. Benodigdheden:

  • Plastic ijsvormpjes. Deze zijn verkrijgbaar in verschillende soorten en maten en o.a. te koop bij winkels als Blokker, Xenos, HEMA, V&D en Action.
  • 400 gram vers fruit naar keuze. (geschikte fruitsoorten zijn bijvoorbeeld: aardbeien, frambozen, peren, bananen, perziken en bramen)
  • 200 ml aan melkproducten of vruchtensappen naar keuze. Hierbij kan men bijvoorbeeld denken aan vanilleyoghurt (0% vet) en sinaasappelsap.

Bereidingswijze:

Pureer het verse fruit samen met het gekozen melkproduct of vruchtensap in een blender of met een staafmixer tot een glad geheel. Laat het geheel ongeveer drie uur bevriezen.

Benieuwd wat zlim voor jou kan betekenen?