Lees hier alle maatregelen omtrent corona: meer info

Artisjokken zijn bijzondere groenten. Deze grijsgroene bloemknoppen zijn erg voedzaam en bevatten veel calcium, magnesium, ijzer, kalium en fosfor. Wil je meer weten over de artisjok, lees er dan meer over in ons blog over de seizoensgroenten van juni.

Dit recept is voor 2 personen en heeft een bereidingstijd van 20 tot 40 minuten.

Ingrediënten
• 1 artisjok
• 1 citroen
• 3 blaadjes verse salie (of 2 theelepels gedroogde salie)
• 2 el. halvanaise
• ¼ rode peper

Bereidingswijze
1. Breng een grote pan met ruim water aan de kook. Voeg het sap van een halve citroen toe.
2. Was de artisjok. Snijd de steel eraf en verwijder de onderste bladeren.
3. Wrijf de onderkant in met de andere helft van de citroen.
4. Kook in 20-40 minuten (afhankelijk van de grootte) gaar. Zorg dat de artisjok ondergedompeld blijft door de deksel andersom op de pan te doen.
5. Maak ondertussen een dipsaus. Hak de peper en de salie, voeg toe aan de halvanaise en maak op smaak met het overgebleven sap van de citroen.
6. Pluk de blaadjes van de artisjok en eet enkel het onderste vlezige gedeelte door dit met je tanden van het blad te trekken.

Benieuwd wat zlim voor jou kan betekenen?